במגרש אורכי בין משרדי הממשלה ושדרות בגין, יוקם מבנה בשטח של כ- 170,000 מ"ר, במסגרת העבודות להשלמת רשת ה- JNET של הרכבת הקלה בירושלים.
המבנה המורכב יכלול קומת תחזוקה וקומת חנייה לקרונות הרכבת הקלה כמו גם קומות תת קרקעיות של חנייה, מחסנים וארכיבים. מעל לקומות הרכבת ייבנו בשלבים כ- 10,000 מ"ר משרדים לתפעול מערך התחבורה בירושלים לרבות מרכז בקרה של "תכנית אב לתחבורה". בהמשך ייבנו כ- 73,000 מ"ר משרדי ממשלה על ידי מנהל הדיור הממשלתי.
הסכמה האדריכלית הותוותה לאור העקרונות הבאים:
- בקנה המידה האנושי, יצירת סביבת עבודה בריאה ונעימה, לטובת כ- 3500 עובדים ומבקרים במתחם.
- בקנה המידה של המבנה, יצירת תחושת מקום ושייכות תוך הקניית זהות ברורה לחלקי המבנה השונים.
- בקנה המידה של הקמפוס, יצירת מגוון שטחים פתוחים בעלי איכויות נופיות משתנות בעונות השנה ולאורך היום.
- בקנה המידה העירוני, יצירת דופן אורבנית לרחובות רבין ולורך הכוללת כיכר ציבורית פתוחה וחזית מסחרית ברחוב.
עקרונות אלו מושגים על ידי מערך נרחב של שטחים פתוחים בקומת הקרקע, במרפסות וחצרות גג; פירוק המסות למבנים צרים יחסית הניצבים לצירים הראשיים באופן המאפשר מבטים פתוחים מצד לצד וכן קבלת מבני משרדים בעלי שטחי חזית מקסימליים.
בשל המורכבות האדריכלית וההנדסית תכנון המתחם נעשה כולו ב BIM על ידי צוות בינלאומי הכולל את חברת Obermeyer Planen + Beraten מגרמניה, חברת אמי מתום ויועצים נוספים מישראל.
Info
לקוח:
תכנית אב לתחבורה ירושלים
צוות:
איתי אהרונסון, ברברה אהרונסון, אבי סרור, דניאל שורר, איילת בן דוד, מוטי רפאלי, אלה ריכנטל, מעין תורג'מן.
הדמיות: מור צרפתי