האתגר בפרויקט זה היה לנסות ולהצניע עבודה הנדסית גדולה ומורכבת בנוף הסובב אותה תוך צימצום השפעתה על הישובים הסמוכים ויצירת חוויה נופית למשתמשים בדרך.
התכנון לכן שואל מוטיבים מהנוף החקלאי וכן מהנוף הטבעי שבסביבת המחלף. הנוף החקלאי מוצא ביטוי בשטחים השטוחים הגדולים שבין הכבישים והרמפות, שם נשתלו מטעים גדולים של חרובים וזיתים. לצידם, על מדרונות הרמפות, נשתלו שיחים וצמחים מקומיים ונזרעו פרחי בר עונתיים שנקצרים כל שנה. הצמחייה שנבחרה דורשת תחזוקה מועטה והיא מושקית במי שפכים מטופלים.
בכל עונות השנה, נוף המחלף המושתת על משחק צבעוני בקנה מידה גדול, נקלט גם בנסיעה במהירות גבוהה. הניגוד בין הנוף הפסטורלי של המחלף למתקני מפעל הבטון הסמוך, הופכים את המקום לנקודת ציון על הדרך.
תוואי ערוץ הנחל העובר דרך המחלף נשמר וחוזק בצמחיה מתאימה והוא גם מהווה פרוזדור אקולוגי.
סקר אקולוגי שנערך לאחרונה על כביש 6 מעיד כי שטחי הפיתוח של המחלף מאופיינים במגוון ביולוגי רב, כתוצאה משימוש במינים מקומיים בפיתוח המחלף, המעודדים התחדשות של הצמחייה המקומית.
Info
צוות:
ברברה אהרונסון, ורדית שובל, פורת יוסף, שושן דגן